nama

background

salji & bunga

amirah firdaus


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday 28 September 2011

jodoh oH JODOH ...

ASSALAMUALAIKUM..

Hai semua... Apa khabar... Urmmm.. Lama betul kan aku tak update blog aku nie.. kalo tak silap last update aritu time bulan puasa... Nie dah nak last raya plak... Hu3... Sebulan tak update... Banyak citer sebenar nyer nak share.. Tapi tak menaip2.. Tak pe lah kan.. 

Okey.. Sekarang nie aku nak citer pasal jodoh plak..

Kalo dulu jodoh mesti mak & ayah yang nak cari kan... Tapi zaman sekarang, ramai yang suka pilih sendiri kan.. Jodoh aku nanti, aku yang pilih sendiri or mak & ayah aku yang cari kan eak??? Urm tak taw la kan... Kita tengok je la nanti... =)

JODOH.....

Kita yang kena cari or jodoh tu yang datang pada kita eak??

Pada aku, biar lah kita mencari... Mencari jodoh bukan lah perkara yang mudah... Kita mestilah cari yang sesuai dengan berlandaskan ajaran Islam.. Jangan asyik menilai pada luaran sahaja.. Kena lah menilai dari sudut dalaman juga..

" Nak cari jodoh yang hensom @ cantik "

Perlu ke kita menilai seseorang dengan yang luaran sahaja..?? 

Abis tu kalo hensom @ cantik tapi tak sembahyang langsung, baik tak payah pilih kan...

Lebih baik pilih yang tak hensom @ tak cantik, tapi selalu sembahyang kan...

Lagi elok kalau dapat jodoh yang hensom @ cantik yang sering beribadat kepada ALLAH kan... =)

Sabda Rasulullah : " 4 perkara utama yang perlu pada pemilihan pasangan hidup iaitu agamanya, hartanya, keturunannya & kecantikannya.. Maka hendaklah diutamakan agamanya, nescaya kamu bahagia.. "

Kalau dah jodoh.. orang tua pun kawin dengan orang muda..

Kalau dah jodoh.. orang kaya pun kawin dengan orang miskin...

Sebenarnya jodoh nie tak kira tua, muda, miskin, kaya, janda, duda.... 

ALLAH dah tetapkan jodoh kita begitu... begitulah yang kita dpt.. =)

penah dengar tak..?? 

" lelaki yang baik jodoh nya dengan perempuan yang baik.. & lelaki yang kurang baik jodohnya dengan perempuan yang kurang baik.. "

so... kalau nak jodoh yang baik... diri kita sendiri mesti lah baik... =)

urm... cerminlah diri dulu yerk... (^,~)



comey je kan pic nie.. =)

okeylah... sampai di sini dulu.. len kali aku update lg yup...

sekian...

wasalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...