nama

background

salji & bunga

amirah firdaus


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday 9 November 2011

aku tak makan tu lah !!!

ASSALAMUALAIKUM...

Rasa nyer belum terlambat lagi untuk aku mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA @ KORBAN.. =)

Sejak akhir2 nie agak busy sedikit... huhu.. Tu yang lambat nak wish hari raya...

okey...

Ape yang kita pikir kalo cakap mengenai hari raya korban nie...? Yang paling utama mesti lah sembahyang raya kan... Kemudian mesti lah ada lembu or haiwan yang sama waktu dengan nyer (yang boleh dikorbankan saje) kena sembelih kan... Dapat daging & tulang yang akan di agih2 kan... Boleh jadikan stok untuk beberapa bulan.. Tak payah beli kat pasar... =)

Time hari raya aritu, 8 ekor lembu yang telah dikorban kan di kampung aku.. Bagi warga kampung aku, sudah semesti nye merasakan bilangan lembu itu sungguh banyak... Sebab apa?? sebab pemduduk kampung tak lah ramai mana pun.. Syukur alhamdulillah kerana dapat rezeki... =)

So, bila je daging tu sampai kat rumah aku, terus parent aku basuh.. aku tak tolong... Memang aku tak kan tolong.. fullstop...

Jangan cakap aku pemalas or pape sebab tak tolong okey... 

Dari dulu memang aku tak tolong.. Aku jugak tak makan daging lembu.. jangan cakap aku orang india sebab tak makan lembu..!! aku tak suka orang yang cakap macam tu..

Aku tak makan pon ada sebab.. Time aku kanak2, aku selalu tengok orang sembelih lembu time hari raya.. Aku tengok lembu tu, terbit rasa kasihan dalam diri aku.. time sembelih tu ada bau2 yang kurang enak aku bau...So sampai sekarang aku tak makan lembu...

aku langsung tak kesah bila adik aku, or sape2 yang bagitaw daging lembu tu sedap.. aku pantang bila orang tu dah taw aku tak makan daging lembu, tapi bila masak di campurkan dengan daging lembu, dia tak cakap dengan aku... Bukan dia lupa nak cakap.. Tapi saje nak mengenakan aku supaya aku makan...

kalau kat asrama dulu, time menu lauk daging, aku dapat sepecial siket.. dapt ayam or ikan.. sebab ape special?? Sebab dyorang dapat daging lembu yang liat... huhu... makcik & pakcik kat dewan makan pon taw yang aku tak makan daging lembu..

okey.. Buat suami tersayang, jangan risau kalau nak makan daging lembu, kita makan kat kedai ea,, Tak pon awak jela masak sendiri... huhu...



Setakat nie saje yang nak di coret kan... harap berjumpa di lain hari...

Sekian

Wasalam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...