nama

background

salji & bunga

amirah firdaus


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday 23 November 2011

duit "bacek"

ASSALAMUALAIKUM...

Hai semua.. Harap2 kalian sihat2 la ye...

okey..

Mesti korang pernah pergi jemputan kawin kan.. Tak kesah la sedara or kawan or jiran & sape2 jela kan.. sape yang tak pernah pergi tu, aku no komen la ea... huhu.. 

Taw tak ape itu duit "bacek".. (nie dalam bahasa jawa).. orang melayu panggil ape pon aku tak taw..huhu... Maklom lah keturunan jawa kan... =).. Duit nie lah yang selalu orang jemputan bagi kat mak @ ayah pengantin... 

Haaa... dah taw kan ape itu duit "bacek".. bagus2... =)

Korang pernah bagi x?? Ataupon lepas makan je terus balik...?? 

Ish... Tak patot kalo korang buat macam tu... At least, bagi la kat tuan rumah tu... 

Bagi RM1 je ??

Pergh.. agak2 la kalau nak bagi tu... Makan nak sedap je.. Cuba kalau makan kat kedai. dapat ke harga RM1 je?? Dapat nasi je.. lauk x dapat kan....

Nak bagi pon agak2 la... Kalau RM 3 keatas tu okey la kan...

Aku bertambah pelik, ada jugak yang bagi duit terkoyak... Kalau koyak sikit tu tak pe la gak kan.. nie koyak terus... sebelah bahagian je ada... sebelah lagi tak ada... Aku bagitaw nie bukan rekaan semata- mata taw.. Ianya pernah terjadi...

Kita kena lah ikhlas memberi sesuatu kepada orang lain ye kawan-kawan.. =)

okey.. Setakat nie je aku nak menaip..

Jangan ada yang tersinggung dengan post yang aku tulis nie yerk... =)

Sekian..

Wasalam..  

=)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...